MICROTEACHING KAEDAH PENGAJARAN BAHASA MELAYU

hai.

semalam iaitu Selasa, kami ada microteaching untuk subjek Kaedah Pengajaran Bahasa Melayu (BM). setiap kumpulan diminta untuk membuat persiapan untuk microteaching berdasarkan topik-topik yang telah diberikan.semester 3 ni kami akan banyak diminta untuk microteaching dalam kelas sampai la praktikal nanti.

kumpulan aku terkena topik Kemahiran Penyoalan. dalam microteaching tersebut kami kena mengajar dan perlu banyak menggunakan kemahiran penyoalan. disebabkan hanya seorang je yang kena jadi guru kat depan, aku dengan iera plan untuk bina kaedah pengajaran kemahiran penyoalan n tini akan jadi cikgu. bukan takut nak mengajar kat depan tapi sebab aku dengan iera sama blok. senang nak bincang apa yang nak diajar nanti.

tukang buat haiwan-haiwan ini ialah saya. jadi tak? jadi kan? hehe
binatang binatang ni dibuat tahun lepas lagi untuk pameran literasi. jom baca sini Yogurt Euwww..

perah otak kejap je. dah dapat idea. aku cadangkan untuk menggunakan model-model haiwan yang telah ada dalam kelas tu. at last, microteaching kumpulan kami berjaya juga. kumpulan yang lain pun berjaya. semua pun klaka je mengajar. tapi memang best. macam-macam ragam dapat kita tengok. hehe.
group last present. lecturer aku kat blkg tu sempoi je. bukan nak tengok pun ktorang microteaching. hehe
sekarang ni tak tau la kenapa aku suka sangat makan coklat. membuak-buak nak makan coklat. lebih-lebih lagi coklat sneakers. asalkan keluar, mesti aku beli coklat tu. n coklat tu WAJIB ada dalam handbag aku. ni pun kat bilik aku simpan stok coklat padahal sebelum ni aku tak heran pun dengan coklat. agak-agaknya tanda-tanda nak jadi gemok kot? haha.

masuk kelas math je dapat coklat. memang sonok la.. hehe
aku sayang gila nak makan coklat ni sebab comel je.. haha
okay..aku nak pergi tdo sekarang. penat la..
bui bui!

No comments: