GEMOK KAU TAU?!

hai.

sejak kebelakangan ni, aku rajin betul minum minuman berjenama COOLBLOG. sehari tu jangan cakap la berapa kali aku minum. oleh sebab tu la, aku sekarang dah mula batuk-batuk. haha. dan sebab COOLBLOG la, berat badan aku MENAIK u ols tau?!!

mak aih! risau gila aku. mana tak risau sebab berat badan aku tak pernah lagi lebih daripada 43kg. lepas timbang berat, aku jadi murung. risau!

punca kemurungan aku! rupanya selama ni aku ingat tinggi aku 164cm padahal 160cm je. pendek!
40kg. ish ish ish. berat paling ringan yang pernah aku dapat ialah 39kg. hahaaa
dan untuk pertama kalinya mak pesan cmni, 
"kamu kena ingat. sekali dah gemok susah nak kurus balik,"

selalunya aku dengar mak cakap macam tu dekat adik aku tapi kali ni pertama kali untuk AKU. tak naklah aku gemok. nanti baju-baju, seluar semua kena beli baru.

tapikan...bila aku cakap dengan mak pasal berat badan aku menaik, mak cakap bagus la. dan mak cakap pipi aku pun dah naik tembam sikit. eeee. 

lepas ni tak mau la minum coolblog lagi. insaf sekejap. hahahaha
adakah aku akan gemok sebegini rupa? sob..sob.. ada lagi ke orang nak kalo aku gemok cmni? hahaha
BMI Categories:
  • Underweight = <18.5
  • Normal weight = 18.5–24.9
  • Overweight = 25–29.9
  • Obesity = BMI of 30 or greater
BMI aku 17.5. it means that i'm in underweight category... 

bui bui! :)

4 comments:

faqhrule said...

lisa dulu suka cool blog :'(

Mi$s NiCkeL=? said...

urm...tu dulu abg jang...xpe...kenangan lama tak perlu buang semuanya...

Cikgu Fikri said...

gmbr last tu, serius aku ingatkan budak tesl tu..
saper ntah naam dia..
time ni plak aku boleh terlupa..
huhuhu :)

Mi$s NiCkeL=? said...

aya ke?hehehe