PBS = PERGI BALIK SEKOLAH

hai hai!
i'm back again :)

harini merupakan hari PBS pertama untuk semester tiga. disebabkan cuti seminggu aku asyik tido lewat je, bila nak PBS ni kena bangun pagi-pagi kau tau?! pukul 5.15 pagi papa dah bukak pintu bilik aku suruh bangun.
aku seorang yang cerewet bila nak jadi cerewet dalam pemakaian. kalau rajin, aku akan cerewet, kalo malas, aku akan jadi cacing kerawet. hahah
*gambar malam sebelum hari pbs*



PBS aku kali ni, aku dah tak keseorangan. ada seorang budak maktab teknik dan dua orang pelajar semester 5 praktikum. so, ada jugak kawan nak borak-borak. memang banyak perbezaan antara maktab aku dengan maktab-maktab dorang. contoh terdekat adalah pemakaian seluar jeans. hehe.

dari kiri :: merrylyn (praktikum), suli (pbs) n andreas (praktikum)


sampai je sekolah tu, ada beberapa keping gambar aku snap secara sukahatimakbapakaku. hehe

cikgu Nik Ain Izzati
mum :)
gamba sapa la ni ada dalam bilik mak aku. haha
serius hari pertama PBS aku rasa sangat mengantuk. pagi-pagi lepas buat assignment mak, aku tengok running man. tengah tengok running man tu, boleh pulak aku terlelap. tak senonoh betul padahal depan meja aku tu ada beberapa orang murid sedang amik exam. hihi.

masa balik, aku terjumpa murid pemulihan. wah wah wah. nakal ye murid aku ni. tapi murid tu sempat lagi pesan kat aku. "cikgu, nanti kita jumpa lagi ye? cikgu masuk kelas ye?"

nak tau sebab apa? sebab masa aku tanya dia darjah berapa dia cakap darjah dua dan  kelas pemulihan. hoho. ngam sangat la tu. "esok cikgu jumpa kamu." hehe

tengah duduk-duduk kat kantin, tiba-tiba ada sorang murid datang tegur aku dengan sorang kawan aku. "hai cikgu," terus datang salam aku. baiknya.  budak darjah dua jugak. 

balik dari sekolah dalam pukul 2 petang sebab nak kena tunggu my mum siapkan kerja. balik rumah, mandi mandi semua, tengok cite cina n tertido. memang penat betul harini. bangun tadi pun tak bermaya.

ingatkan petang tadi nak pergi amik gambar pasport. disebabkan penat, aku terpaksa korbankan dulu hal untuk harini. penat.penat.penat. esok la pergi amik gambar pasport.

#kat kantin tadi kan, patutnya makcik kantin tu kena la panggil aku cikgu, tapi dia panggil aku dan kawan-kawan aku nong la pulak. buruk kot nama tu. :( #

#tadi kan adik aku suruh bawak dia pergi kedai sebab nak beli bahan untuk buat kek. disebabkan kereta auto mak ada dalam garaj n susah aku nak bawak keluar kereta tu sebab kereta papa blocking, aku terpaksa bawak kereta manual. sampai jugak tau. terasa pro walaupun ada dua kali mati kat tengah jalan tdi. haha. nasib tak ada kereta lain tau! kalau tak, mau panik aku dalam kereta tu. hihi#