MAKSUD PEMBERIAN HADIAH DARIPADA ORANG TERSAYANG

korang ada sayang sapa-sapa tak? atuk, nenek, mak, papa, boipren, jiran, cikgu dan etc..

setiap hadiah yang kita terima daripada orang- orang yang kita sayang dan orang-orang yang sayang kita ada makna di sebalik mee.. 


tak de orang nak sayang? alolololo..kesiannya.. tak pelah, pernah dapat hadiah daripada orang tak? tak pernah jugak? tak pelah, baca aje lah kalo sapa-sapa yang tak pernah dapat hadiah tu. hehe

 

  1. JAM TANGAN : Tanda mengingati setiap masa dan waktu.
  2. CINCIN : Tanda ikatan kasih yang abadi.
  3. GELANG : Tanda mesra
  4. RANTAI LEHER : Ikatan cinta yang perlu perhatian.
  5. SUBANG : Tanda penghargaan dan penghormatan.
  6. KASUT : Sentiasa mengambil berat/prihatin.
  7. PAKAIAN/KAIN : Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu.
  8. PAYUNG : Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi.
  9. MINYAK WANGI : Tanda cinta
  10. BINGKAI GAMBAR : Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan.
  11. BUKU : Bersifat terbuka dan bertolak ansur.
  12. BUNGA : Tanda perkenalan dan tanda sayang
  13. COKLAT : Semanis cintamu.
  14. LAGU/CD/KAD UCAPAN : Mengabadikan cinta
  15. SEJADAH DAN AL-QURAN : Kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat.
  16. HANDPHONE : tandanya kau jangan lari dari ku; aku akan cari mu walau di manapun, melainkan kalau handphone tu ditutup. hehe

HADIAH PALING BERHARGA DALAM DUNIA : MASUK MEMINANG!!! tandanya dia serius dan betul-betul seriuss..!!

hehe.. korang pernah dapat hadiah apa eh?

7 comments:

nurul ain said...

nice entry :) thumbs up :DD

Dhia BellamiZam said...

nice!!pling suke adiah yg last 2..masok meminang..hahaha

Dhia BellamiZam said...

nice!!pling suke adiah yg last 2..masok meminang..hahaha

Mi$s NiCkeL=? said...

nurul ain:: tq dear...=)

dhia:: aah,palig sronok bile part masuk minang terus..tu hadiah yang paling seronok

faqhrule said...

UNTUNGLAH DAH BERTUNANG. KITA NI KUMPOL DUIT NAK MASUK MEMNINANG, TENGOK2 DAH KENA PINANG DAH :p

Mi$s NiCkeL=? said...

abg jang:: mne de btunang la...untung la sape jd awek abg jang....duit nak masuk minang dah sdia da...

Atikah Azmidi said...

dpt jam guess tu cm best jer... :-)