ASYIK MEMBERI JE. BILA NAK TERIMA NI?

hai.

entri ni aku terfikir masa tengah gosok gigi tadi. sempat pulak berfikir kan?!!

"memberi adalah lebih baik daripada menerima,"

pernah dengar ungkapan tersebut? for sure pernah. memang baik sangat apabila kita selalu memberi tapi pernah tak rasa macam "aduh, penatnya.. asyik memberi. menerima tak ada pun. apa aku bercakap dengan kayu ke pe ni?" macam tu la kadang-kadang aku rasa. kadang-kadang aku tunggu je bila lah giliran aku pulak yang menerima. aku percaya, benda baik akan dibalas baik atau what you give, u get back dan 'good things happen for those who wait,'

jadi, aku hanya sentiasa berdoa, positif dan menunggu perkara baik yang berlaku dalam hidup aku. mungkin kalau bukan orang tu yang memberi balik apa yang dia terima daripada kita, orang lain yang akan memberi kepada kita. macam tu la perhitungan dia.

ala, dah habis idea la pulak. so, okay, itu je la short entry aku. lain kali pulak la aku tulis. buat sementara ni aku malas nak tulis sebab semester baru bermula dan aku kena sesuaikan diri dulu dengan jadual yang makin padat.

akhir kata, sesuangguhnya aku ikhlas memberi segalanya. kepercayaan, kasih sayang, persahabatan, kesabaran dan semualah! (malas nak fikir sebab mengantuk dah). hehe. aku yakin satu hari nanti giliran aku akan tiba. :) cewahhh!

bui bui! :)