MAJLIS PERTUNANGAN WANI

hai

baiklah, ini cerita basi. tapi serius aku tengah bosan tahap babun dan nak tulis jugak cerita ni. cerita ini adalah mengenai clasmet aku yang pertama telah bertunang. 


sebelum ni aku tak pernah pun pergi majlis pertunangan. tak pernah langsung. aku tak pernah tau apa yang rombongan dua belah pihak duduk bercerita, berbincang sampai muka berkerut seribu tu. hahaha. jadi, untuk pertama kalinya aku ke majlis pertunangan dan datang menyibuk tadah telinga dengar apa yang orang orang tua duk bincang.


ouh, rupanya bincang pasal tarikh perkahwinan, berapa hantaran dan ada la hal- hal orang tua. baru aku tau rupanya!

wani dapat dua cincin sebab 1 cincin risik dan 1 lg cincin tunang
hantaran. 
masa sampai rumah wani tu, aku dengan clasmet yang lain sibuk duk cari clasmet aku  (wani) yang bertunang ni. masa tu kan ktorang sibuk duk cakap "wahhh, ada jugak clasmet pertama yang bertunang kan?!" masa tu, rasa jeles tu jangan cerita. tapi jeles masa tu je la. hahaha

dannnnn bila jumpa wani, WOW! lawanyaaaaaa dia. ouh, ni mesti seri nak bertunang nih! haha. lagi tambah jeles, u know! haha.

bilik ni dibuat konon2 nk sarung cincin dalam bilik tapi tiba-tiba sarung cincin kt ruang tamu pulak. tapi cantik kan bilik dia hias. hehe
bila majlis dah selesai dan ktorang pun dah selesai makan, ktorang pun amik amik gambar. konon nak amik berkat la jgk. 10 kali okay aku amik berkat wani bertunang. choiii! hahaha.

yeah! amik berkat!
ieka, ain n wani

againnnnnn! amik berkat dan perasan sedang bertunang. HAHAHA
alhamdulillah, wani dah selamat bertunang dan insyaallah dalam bulan Sepetember atau hujung tahun dia akan menjadi seorang isteri.. ewahhh3... part jadi isteri tu aku kena amik berkat clasmet yang sorang lagi yang dah kahwin. hihihihi.
wani n tunangnya, Khairul Ummah
jadi, secara kebetulannya, kami berempat amik gambar dan tiba-tiba berkat wani tunang turun dekat kami tiga orang. yang tak boleh bla, 3 orang tu bertunang dalam bulan yang sama! minggu je yang berbeza. tapi minggu yang berderet!  hahahaha. gila lah berkat wani tunang ni! haha.

"wani tolong la bagi berkat kau kat kami. kami nk bertunang jugak!" hahaha
siapa yang tunang dulu? tu haaa,..cik kak tudung pink yang lenggok lebih tu. dia rupanya yang tunang dulu. second, cik kak yang pkai tudung coklat tu n lastly cik kak yang pkai tudung merah tu. yang tudung coklat n merah tu lagi tua setahun daripada aku n wani. cmana yang muda lagi gatal daripada yang tua ni????  yang muda lak yang cepat bertunang. HAHAHAH

hopefully 4 orang tunangan orang ni akan jadi isteri yang mithali. siapa tak nak jadi isteri yang dapat redha suami? of coz semua pun nak termasuklah aku! insyaallah. ameennn... hehe.

btw, selamat menjadi tunangan orang, wani! darah u manis gitu....so do i! haha

buibui!

No comments: