CERITA BEAR DAN RABBIT

hai.

pernah tak ada kawan yang kita rapat tapi kita tak pernah tahu kenapa kita boleh rapat dengan dia? mungkin sebab chemitry? mungkin sebab dia lebih kurang perangai macam kita? atau mungkin dia pelengkap kepada kekurangan kita?

macam-macam sebab yang kita boleh nyatakan kenapa dia boleh jadi pelengkap kepada kita walaupun dia hanyalah seorang yang bergelar kawan. susah nak cari kawan yang betul-betul boleh sabar, faham, boleh buat kita senyum tanpa sebab dan sentiasa berada di sisi kita bila kita perlukan seseorang. 


pernah tak ada kawan rapat dan dengan dialah kita share cerita, kita share rasa tak puas hati, kita share rasa marah, kita share rasa sedih, kita share rasa sakit, kita cari dia bila rasa takut, tak dapat tido malam atau mimpi buruk-buruk dan dialah jugak yang kita boleh dengar nasihat dia?


pernah tak ada kawan yang dengan dialah kita gaduh main-main, bergelak ketawa, kawan yang kita suka sakat dan semualah dia. dan pernah tak rasa bersalah sangat bila kita buat sesuatu yang dah menyakiti hati kawan kita?
 

 dan...... bila dah jadi macam tu, kawan terasa hati dan jauhkan diri dan kita akan rasa macam hilang sebelah sayap. hilang pelengkap. dan kita akan jadi pendiam seperti bear ni?


semua orang pun pernah rasa kan..
p/s: bear dan rabbit ni comel kan? hehehe

bui bui! :)